Vad händer på en filminspelning?

 
Ni ska veta hur roligt det är på en filminspelning! Jag är själv påväg att bli skådespelerska, och jag har varit med på flera filminspelningar, mest som statist, men det är som statist du får se mest. Är man en av skådespelarna så har du så mycket annat att tänka på. Det häftigaste är känslan med kamerautrustningen, filmteamet, att få träffa regissörer och manusförfattare, andra skådisar (som ibland är kända) och känslan att jobba tillsammans och skapa något som så många kan ta del av! Verkligen vara i centrum och skapa något bra! Det är himla roligt ska jag meddela. Sen att lära sig "språket" som används. "tystnad tagning", "ljud går, kamera rullar", "andra unit" osv.. Har ni frågor så besvarar jag mycket gärna! 
 






Ställ gärna frågorna via blogresponse! Heter Prettylittleliaar där!


Kommentarer
Jouline- Gossip Girl Sverige

Hej! Har några frågor till dig! Hur gammal är du? Vilka filmer har du varit med som statist i? Hur blev du statist? :) /Jouline

Svar: Hej! Jag har precis fyllt 17 år och jag har varit med i några kortfilmer som använts till företag och till andra filmproduktioner. Alltså inte så mycket för skojs skull, men nu nyligast var jag statist i en barn-TVserie som kommer sändas i januari, som SVT gjort (vilken jag även provfilmade till). Det jag har varit med i kommer via att jag går teaterlinjen, men du kan anmäla dig på statist.se eller filmcafe.se så kommer det upp saker lite då och då! Roligt att du frågar :)
Pretty little liars - Sweden fanblog

2012-07-30 @ 19:29:48
URL: http://blairandchuck.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0